#237 – Despre bloguri, online și societatea românească cu Vali Petcu

Săptămâna asta îl avem invitat pe (poate) cel mai influent blogger din România: Vali Petcu (zoso.ro). Discutăm despre mai multe lucruri legate de blog, de online, despre societatea românească în general. Despre cine ce citește, despre publicul de online, despre ce înseamnă onestitatea și munca susținută, și cum dă rezultate. Și multe alte lucruri.

16 păreri la “#237 – Despre bloguri, online și societatea românească cu Vali Petcu

  1. bai, doua lucruri. in apararea lui Mariciu a spus si ca nu-si permite, chiar daca nu a fost primul lucru in alea zece. si doi. poate Ovidiu sau Vali sa spuna de unde au luat aia cu China? Pentru ca pe unde m-am uitat eu SUA e in top, dar nici nu pretind ca m-am uitat si unde a trebuit. Asa ca, pot ei sa aduca o sursa?

    • Ar trebui să mă pun să-i ascult, mi-am pus niște bookmarks, dar zilele astea am avut prea mult de făcut și nu am avut vreme de nimic. Dar recuperez eu la un moment dat.

    • Zaiafet are podcast sau doar clipuri pe YouTube? Ca nu gasesc nicaieri un feed audio.

      Eu chiar nu inteleg cum la noi prin podcast se intelege discutie filmata si pusa pe youtube, tot scopul la Podcast e sa il asculti. Si YouTube ca aplicatie de mobill e prost tare pe partea de podcasturi, incepand de la organizare la play cand e ecranul inchis. Plus ca mi se pare un pic ridicol sa stai sa te uiti la un podcast.

      • Poate ei se uită la Joe Rogan și văd că el face treabă pe youtube. Deci nu știu exact ce e cu Zaiafet, dar poate că nici lumea nu înțelege ce e un podcast.

  2. V-am lasat aici finalul, vreau sa il dau mai departe cu permisiunea voastra, cat mai multor persoane.
    Multi nu inteleg faptul ca fiecare gest conteaza, ca trebuie sa ne schimbam si noi, nu doar restul.
    A explicat Vali foarte bine, cu Heineken, cu Guerilla etc… atata timp cat dam click/ascultam/utilizam prodsul, intretniem mizeria indirect.

    • Salut, aș prefera să promovezi pagina asta, cu minutul de la care se poate asculta. Nu de alta, dar nu ajută pe nimeni dacă aude un fragment de emisiune dar dacă vrea să asculte mai mult nu știe despre ce e vorba. Și parcă ar fi mișto, dacă le place, să poată să audă mai mult.

  3. Treaba cu cartea din blog a facut-o si Chirila. Iar Eftimie, aici de fata, il da exemplu pozitiv pe blog…e drept si ca amandoi au cam acelasi stil de scris. Apoi rade de altul care face la fel… #faracuvinte

  4. Foarte interesantă discuția despre traiul în orașele mari și „criza de statut”, mai ales prin prisma incapabilității de-a economisi. Subiectul ar merita un pic de aprofundare. De ce contează telefonul și brand-ul hainelor de pe tine mai mult decât ce-ai în cap, ce scoți pe gură și modul în care te comporți? Ce dictează superficialitatea asta? Cauza să fie doar lipsa educației, sau și o mare nesiguranță de sine ce duce la dorința de-a deține obiecte ce te-ar face să te identifici cu anumiți oameni (și să ajungi o banală clonă a unei tipologii umane sau sociale)?

    Legat de ce spunea Vali pe final, cu privire la Facebook și la cât de mult se concentrează pe prezența pe această platformă (atât bloggerii, cât și „business-urile” în general): se poate afirma că nivelul calității conținutului oferit (fie că-i vorba de articole, materiale audio-video sau produse de orice tip) este invers proporțional cu timpul și efortul investit in promovarea pe Facebook?
    Asta s-ar aplica pentru tot ce înseamnă social media, iar întrebarea pleacă de la afirmația unui tip pe nume Cal Newport (care se axează pe ceea ce el numește „munca profundă”, asta implicând și renunțarea la mecanisemele care distrag atenția și consumă timp inutil – fiind unul din cei ce afirmă răspicat că dacă renunți cu totul la social media, vei avea numai de câștigat). Până la urmă, câtă vreme creezi cu adevărat „ceva” de calitate, lumea-l va găsi cumva, iar „consumatorii” vor veni la tine, nu? Cum priviți aspectele astea, mai ales din poziția unor creatori de conținut?

    P.S.: Un TEDx de-al acestui Newport (informatician de profesie) despre ideea de-a renunța la platformele sociale – https://www.youtube.com/watch?v=3E7hkPZ-HTk . A scris și-o carte pe tema concentrării. „Deep work” îi zice, sau „Concentrat” (asta-i apărută pe la editura Publica). Interesantă, deși tinde să se axeze pe anumite categorii de indivizi.

  5. Foarte misto episodul, daca nu era cu Petcu uitasem de voi. Cred ca ar trebui sa il faceti guest odata 3 luni.

    Recomandari daca se primesc.

    1. Embed-ul din podbean este imbecil. Gratuit intradevar, dar imbecil. Ala care a facut player-ul trebuie batut cu ball pin hammer-ul peste degete. Nu poti da inapoi sau in fata, mai ales ca coloristica default este si ea imbecila si nu poti vedea unde ai ramas. Recomand powerpress, este un modul de wp care preia feedul de rss-ul de podcast si il pune intr-un player mult mai decent.

    2. Mie imi place mult hellointernet si cortex (am vreo 10 care merita sptamanal). HI are si cont de reddit si cred eu ca ar fi de viitor un subreddit, cu icrpodcast, focusat pe publicul ICR (nu sa atraga din altele precum r/Romania) unde se poate discuta mai pe larg cele 2 ore de continut.

    3. Marketarea. HI are un model foarte misto de prezentare. Nu sunt fan copiere ca tot se vorbea episodul trecut de piratare, dar are unele retete care chiar merg foarte bine.

    • Salut,
      1) Încercăm să ne desprindem de podbean. Foarte probabil undeva pe la mijlocul anului. Dar mai studiem problema.

      2) Nu prea folosim reddit, dar avem pagină pe Facebook – din păcate lumea nu interacționează foarte mult. https://fb.com/ICRPodcast

      3) Ne vom gândi și la un redesign, există mai multe variante. Deocamdată nu avem energia suficientă pentru a gândi o soluție alternativă. Ne concentrăm să producem conținut de calitate. Mai departe vom vedea. Mai avem de lucru până să ajungem world-famous.

Lasă un răspuns la Razan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.